LÄÄKÄRIN BORRELIOOSI: VAIHTOEHTOISIA HOITOJA

Borrelioosiin sairastuneiden henkilökohtaisia kokemuksia taudista ja sen hoidosta.

Valvojat: Borrelioosiyhdistys, Bb, Jatta1001

Vastaa Viestiin
Bb

LÄÄKÄRIN BORRELIOOSI: VAIHTOEHTOISIA HOITOJA

Viesti Kirjoittaja Bb » La Tammi 31, 2009 12:53

Borrelioosin hoito ja yksilölliset erot.

Olen toiminut lääkärinä yli 20 vuotta ja minun täytyy myöntää borrelioosin olevan yhden monimutkaisimmista sairauksista, jopa AIDS:ia monimutkaisempi; yli 200 lajia ja vähintään kuusi erilaista lisäinfektiota tekevät hoidosta erittäin vaikean. Ei ole epäilystäkään siitä etteivätkö antibiootit olisi ensimmäisen vuoden aikana paras hoitovaihtoehto. Valitettavasti useiden diagnoosi viivästyy tätä pidempään.

Borreliabakteeri mahdollisine lisäinfektioineen vaurioittaa maksaa ja mikäli henkilö on sairastanut pitkään, antibioottihoito ja muut lääkkeet eivät toksisten vaikutustensa vuoksi välttämättä sovi sairastuneelle. Olen nähnyt monia yleisestä kaavasta poikkeavia borrelioositapauksia ja monia erilaisia reaktioita hoitoihin.

Olen henkilökohtaisesti lopettanut juuri IV antibiootin käytön (Rocephalin). Tautini ehti kehittyä 8 vuotta diagnosoimattomana. Antibioottihoidon seurauksena borreliabakteeri muuntui resistenttiin muotoon aivan kuten B. Rosner mainitsee kirjassaan. Sen seurauksena olin kuolla sydänongelmiin.

Kiinalaiset yrtit ja IVIG (suonensisäinen immunoglobuliini) ovat auttaneet jonkin verran. Tällä hetkellä käytän Rife-laitetta ja olen tullut jonkin verran parempaan kuntoon. Olen ajatellut lisätä otsonihoidot ja PK-protokollan (Patricia Kane) hoitoihini.

Jokainen sairastunut on erilainen eikä yksi ja sama hoito sovi kaikille.

Lyme Treatment and Individuals Differences

Dear All:

I've been a physician for over 20 years and I must say that Lyme Disease has to be the most complex illness I've seen...even more complex that HIV/AIDS. Being that there are over 200 strains of the Lyme organism and at least 6 co-infections that may coexist in people, the treatment of this illness is most complex. Initial evaluation too, is unreliable, and subject to many missed diagnosis. There is no question that antibiotics early in the illness (within the 1st year) are the treatment of choice, but
unfortunately many do not present in a usual manor and the diagnosis is missed for years.

The Lyme organism and other co-infections can and do damage the liver and if a person has been ill long enough, treating with antibiotics and other drugs is often impossible because of toxic side effects. The burden on an already damaged liver is too much for the person to tolerate.

There are few general statements that can be made about Lyme Disease and it's treatment. I've seen so many different unusual presentations and many different responses to treatment.

Personally, I'm finished with antibiotics. I took Rocephin IV after about 8 years of being ill and it caused me to develop a resistant organism as is discussed in Bryan Rosner's book. I nearly died from cardiac complications.

Chinese herbs helped for awhile as did IVIG. Currently, I'm noticing some improvement with Rife Therapy, but it's slow going. I'm planning to start using Ozone treatments and the PK Protocol.

Everyone is different and one size definately does not fit all.

My Best, Doc Jim

http://health.groups.yahoo.com/group/Ly ... sage/32545

Vastaa Viestiin