PUNKKI PURI VIISIVUOTIASTANI

Valvojat: Borrelioosiyhdistys, Bb, Jatta1001

Vastaa Viestiin
Bb

PUNKKI PURI VIISIVUOTIASTANI

Viesti Kirjoittaja Bb » Su Helmi 15, 2009 19:57

Lähettäjä: leijonamami Lähetetty: 11.8.2008 22:16

Löysin punkin viisivuotiaani selästä. Koska hän ei ole tänään ollut ulkona kuin päiväkodin pihalla, punkki on luultavasti eilinen, sillä silloin kävelimme metsässä ja korkeassa heinikossa. Pitkähihaisissa ja -lahkeisissa, mutta silti kävi näin... Katselin kyllä lapsen jalkoja eilen, mutta selästä en ole varma. Eli punkki on saattanut olla selässä jo vuorokauden. Se oli läpimitaltaan reilun millin kokoinen ja ruskea.
Olen nyt tietenkin todella huolestunut. Asumme pk-seudulla, rannikolla, ja täällä kai on punkeilla paljonkin borrelioosia. Olen miettinyt, voisiko lapselle pyytää ihan "varmuuden vuoksi" antibioottikuurin nyt saman tien. Jos kaikesta borrelioosista ei tule edes näkyviä iho-oireita, niin miten tartunta sitten todetaan? Tuntuisi jotenkin turvalliselta syödä heti kättelyssä reilu annos antibioottia. (Olemmekin päässeet vähällä tähän asti, sillä lapsi on ollut aika terve)
Mitä neuvoisitte?

Lähettäjä: Viltsu3 Lähetetty: 12.8.2008 9:01

Hei Leijonamami!

Jos olisin sun tilanteessa niin varmaankin yrittäisin saada antibioottikuurin lapselle. Tää on ihan vaan mun oma pikku mielipide, ei mikään yleinen viisaus. Viisivuotias ei välttämättä osaa panna merkille oireitaan ja kertoa niistä jos niitä sattuisi tulemaan. Vaan toivotaan kovasti ettei tule!

Lääkärihän tietysti päättää antaako kuurin vai ei. Itselläni ja kovin monilla muillakin on kokemuksia siitä että vaikka minkälaista ihomuutosta olis näytettävänä niin hoitoa ei tule. Mutta tietysti on hyviäkin tapaamisia lääkäreiden kanssa ollut. Vasta vähän aikaa sitten kuulin taas yhdeltä ystävältäni iloisen tarinan hänen kohtaamisestaan ensin punkin ja sitten lääkärin kanssa.

Lähettäjä: JAANA600 Lähetetty: 12.8.2008 18:19

Hei. Oma mielipteeni on, ettei varmaankaan yksi ehkä turhaan syöty antibioottikuuri vaaranna lastasi. Hankalampaa on borrelioosi oireet jos tauti tulisi (toivottavasti ei tule)
Näin hoitaisin omaa lastani jos punkki purisi eli vaatisin kuurin lääkäriltä.

Vastaa Viestiin