MASENTAVAA...

Valvojat: Borrelioosiyhdistys, Bb, Jatta1001

Vastaa Viestiin
Bb

MASENTAVAA...

Viesti Kirjoittaja Bb » Su Helmi 15, 2009 18:33

Lähettäjä: mocki1 Lähetetty: 24.6.2008 15:09

Heippa taas!
Kirjoitin viimeksi unettomuudesta. Kävin lääkärin luona ja sain Immovane. Sillä nukun joskus, joskus ei... Vatsalääkkeet Nexium ja viimeksi Zolt olen jättänyt pois että pääsen labroja ottamaan. Vatsa on jaksanut hyvin mutta masennus senkun pahenee... Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia vatsalääkkeistä? En tiennyt että niihinkin voi jäädä koukkuun... Omalääkäri ehdotti unenlääkkeen poisjättämistä. Harkitsen vakavasti sitäkin.

Lähettäjä: Viltsu3 Lähetetty: 24.6.2008 15:53

En tiedä olenko koukussa vai en mutta Nexiumista en aio luopua. Olen syönyt sitä noin vuoden ja sillä olen saanut hirveän polttavan närästyksen pysyvän kurissa. Olen "nukkunut" öitä niin että sängyn vieressä on ämpäri johon vatsahapot valuvat kun makaan naama sängyn ulkopuolella, ja siihen en enää suostu! Viiden viikon Rocephalin-kuurin jälkeen pamahti hurja vatsakipu jota kesti noin viikon kunnes uskoin jääväni henkiin. Sen jälkeen on maha ollut sekaisin ja alkuun tuntui että Nexium tehosi mutta se oli vaan alkuun. Närästys on kyllä poissa ja se on mulle tärkeintä.

Mulle on tyrkytetty unilääkkeitä ja nukahtamislääkkeitä mutta en ole koskaan suostunut syömään niitä, en edes silloin kun olin vielä työelämässä. Mulla on aika epäluuloinen suhtautuminen lääkkeisiin koska suurimmalla osalla niistä on omat sivuvaikutuksensa. Sisuskalutkin on rikki sen takia että olen joutunut syömään vahvoja kipulääkkeitä vuosikaudet. Näitä lääkkeiden aiheuttamia oireita joutuu sitten hoitelemaan muilla lääkkeillä...

Lähettäjä: daila2008 Lähetetty: 24.6.2008 20:17

Hei mocki1

Jos jätät unilääkkeen pois niin kokeile tilalle Solgar Choline/Inositol 250/250 jota saa tilattua esimerkiksi osoitteesta

http://www.terveolo.com/index.php?keywo ... hop.browse

Jos ongelmasi on nukahtaminen niin ota pari tablettia illalla pari tuntia ennen nukkumaan menoasi. Jos taas ongelmanasi on herääminen yöllä ja sen jälkeinen unettomuus, niin ota pari tablettia vasta nukkumaan mennessäsi.

Jos kerran nukut todella huonosti niin kaikkea kannattaa kyllä mielestäni kokeilla. Et voi hävitä kuin muutaman euron.

Alla on pari lainausta joistakin aiheeseen liittyvistä suomalaisista keskusteluista.

"Onko kenelläkään tietoa miksi tätä vitamiinin kaltaista ainetta on Suomessa niin harvassa paikassa myynnissä? Onko huonolle saatavuudelle olemassa jotain erityistä syytä? Ainetta on käytetty lääkkeenä ahdistukseen ja unihäiriöihin."

"Olen käyttänyt inositolia unettomuuteen ja se todella toimii. Purkissa on inositolia (inositol) ja koliinia (choline) eikä ole unettomuus vaivannut sen koommin. Täytyy vain ihmetellä miksei suomalaiset valmistajat ole löytäneet näitä aineita."

"Olin lukenut, että inositoli olisi avuksi, jos heräilee yöllä eikä saa enää nukuttua. Päätin sitten kokeilla ja uskomatonta kyllä, nukuin yön oikein hyvin. Ja seuraavan yön. Ja sitä seuraavan. Ja oikeastaan kaikki yöt sen jälkeen."

"Inositoli on siis eräs ravinnossa luonnostaankin esiintyvä sokeri, jolla hoidetaan myös esimerkiksi ahdistusta ja masennusta paljon isommilla annoksilla - tästä on paljon tutkimusnäyttöä. Sivuvaikutuksia sillä ei juurikaan ole."

Lähettäjä: jukka61 Lähetetty: 26.6.2008 19:36

Viltsu, noinhan se monen potilaan osalta menee - ei pelkästään Borreliaa sairastavien - paremman (tiedon) puutteessa, määrätään ja kokeillaan melko "estottomasti" erilaisi kipu-, epilepsia-, masennus-, uni-, yms. lääkkeitä vuosikausia, yleensä vielä useita samaan aikaan.

Lopputulos on sitten se, että aikanaan sisuskalut pettää, mutta siinä ei ilmeisesti ole mitään "eettisesti epäillyttävää" - erään 45 min ohjelman lääkärin kommentti pitkiin ab-hoitoihin - mutta sitten on todellakin em. lauseen mukaista yrittää hoitaa Borrelia pois/latentiksi ab-hoidolla ja muilla hoitoa tukevilla luomu-menetelmillä, joilloin päästäisiin lopulta eroon kaikista lääkkeistä, joka lienee se luonnollisin vaihtoehto.

Ilmeisesti lääkkeiden määrääminen, jotka peittää ja/tai helpottaa oireita, on se helpoin ja tuottoisin keino, siinä ei tarvitse aivoja kuluttaa ja lääketehtaiden "koulutustilaisuuksiin" on mukava osallistua, kun on "kiintiönsä ko. firman tuotteita määrännyt.

Vastaa Viestiin