KUULUMISIA

Valvojat: Borrelioosiyhdistys, Bb, Jatta1001

Vastaa Viestiin
Bb

KUULUMISIA

Viesti Kirjoittaja Bb » Su Helmi 15, 2009 14:59

Lähettäjä: mocki1 Lähetetty: 24.4.2008 18:55

Heippa taas!
Ensin haluan kiittää sitä ihmistä joka suositteli minulle Ville Valtonen Helsingin Lääkäriasemasta. Kävin hänen luona eilen ja kerrankin joku lääkäri kyseli ja oikeesti kuunteli! Tässä hänen näkemyksensä asiasta: Potilaalla on todennäköisesti ollut borrelioosi ihobiopsian ja tyypillisen ihottuman perusteella vaikka seerumin vasta-aineet ovat olleet negatiivisia. Ilmeisesti borrelioosin jälkitautina on tullut pitkittynyt sacroiliitti ja perifeeristen nivelten särkyä, mikä näyttää nyt sammuvan. Potilaalla voi olla HLA B27 geeni, mikä altistaa infektion jälkeiselle reaktiivisille nivel- ja selkärankaoireille. Tässä vaiheessa jäädään seurantalinjalle, koska on saanut jo selvästi asianmukaisen ja riittävän borreliahoidon. Eli viimeistään kesällä pitäisi oireet häipyä tai olen sairastunut krooniseen borrelioosiin. Suosittelen lämpimästi tätä lääkäriä teille kaikille jotka taistelevat tätä tautia vastaan! Tosi fiksu jha sympaattinen mies!
Aurinkoista kevättä kaikille!

Lähettäjä: daila2008 Lähetetty: 26.4.2008 22:06

Kiitoksesi taitavat nyt kuulua muistaakseni Soijuv:ille.

Valtonen on tunnettu sympaattisuudestaan. Hän todellakin kuuntelee ja kyselee eikä kyseenalaista potilaan oireita. Valitettavasti häntäkin vain sitoo maamme typerät käypä hoito -suositukset, joiden mukaan tietynpituinen antibioottihoito on aina riittävä borrelioosiin jatkuivat potilaan oireet sitten tai eivät.

Mikä on vointisi tällä hetkellä?

Lähettäjä: mocki1 Lähetetty: 6.5.2008 11:51

Hei!
Tänä päivänä niveloireet ovat hävinneet mutta ristiselkä oireilee päivittäin. Johtuu varmasti töistä (olen pienten lasten osastolla päiväkodissa töissä) sekä perheen uudesta tulokkaasta:isovillakoiran pentu jota joudun silloin tällöin kantamaan ulos ja sisään kun uusi ympäristö pelottaa . Onneksi olen vain osaaikasiesti tän vuoden töissä opintojeni takia. Ensi vuonna on suunitelmissa alan vaihto.
Aurinkoista kevättä kaikille!

Lähettäjä: Soijuv Lähetetty: 6.5.2008 21:31

Kiva kuulla että olosi on parantunut. Aurinkoisen lämmintä kevättä sinullekin.
Ps. Minullakin on aikoinaan ollut villakoiria - kääpiöversioita .

Vastaa Viestiin