VAIHTOEHTOISIA HOITOJA?

Valvojat: Borrelioosiyhdistys, Bb, Jatta1001

Vastaa Viestiin
Bb

VAIHTOEHTOISIA HOITOJA?

Viesti Kirjoittaja Bb » Su Helmi 15, 2009 14:06

Lähettäjä: Sirkka7 Lähetetty: 5.12.2007 14:20

Onko kukaan kuullut/kokeillut jotain vaihtoehtoisia hoitoja borrelioosiin? Sain juuri kolmen viikon iv keftriaksonikuurin, hoito jatkuu kolmen kuukauden tabletti kuurilla, mutta ajattelin olisiko jostain muusta hoidosta hyötyä. Jostain syystä niveloireet jatkuvat ja jatkuvat, alkaa jo pikkuhiljaa toivo loppua.....

Lähettäjä: Soijuv Lähetetty: 5.12.2007 16:27

Maailmalla ja Suomessakin jotkut Borrelioosia sairastavat käyttävät lukuisia erilaisia vaihtoehtoisia hoitoja välillä yksinään tai yhdistämällä niitä antibioottihoitoon. Yhdistyksen kotisivuilla ja jäsenkeskustelussa kerrotaan useista erilaisista hoitomuodoista joita maailmalla on käytössä. Hoitoja, sekä lääketieteellisiä että vaihtoehtolääketieteellisiä, käsittelevät artikkelit ja henkilökohtaiset kokemukset löytyvät siis vain jäsenkeskustelusivulta. Kannattaa käydä lukaisemassa sieltä sekä kotisivujen hoitoja käsittelevistä artikkeleista. Kerään sinne kaikki tietooni tulevat erilaiset hoitokokemukset ja kokeilut.

Lyhyesti voi todeta että yksikään menetelmä ei ole yksinään vielä osoittautunut täysin ylivertaiseksi. Jotkin menetelmät ovat sairastuneiden omien kertomusten perusteella auttaneet heitä oireiden lieventämisessä, saamaan taudin remissioon tai niin hyvään kuntoon että he ovat pystyneet palaamaan takaisin työelämään. Tauti ilmenee jokaisella vähän eri tavoin joten hoidotkin vaihtelevat.

Lähettäjä: Sirkka7 Lähetetty: 5.12.2007 21:10

Kiitos vastauksesta, täytyy siis vissiin rekisteröityä jäseneksi :). Tosiaan odottelen vaan kauhulla sydänkipujen alkamista taas kun kaikki oireet näyttävät alkavan alusta.

Lähettäjä: Soijuv Lähetetty: 7.12.2007 17:02

Oireiden toistuva uusiutuminen on rankkaa. Sama ongelma on lähes jokaisella bakteerin kerran elimistöönsä saaneella. Aika ajoin kun vointi on hyvä, sitä ajattelee jo päässeensä eroon koko bakteerista ...
Älä anna periksi. Etsi tietoa ja hoida itseäsi kaikin mahdollisin keinoin.
Voimia.

Lähettäjä: Anmaj Lähetetty: 8.12.2007 19:06

Mulle ainakin tiputuksen viimeisellä viikolla oireet voimistuivat, ja alkoivat heikentyä vasta kun aloitin suun kautta otettavat antibioottikuurit muutaman kuukauden kuluttua.

Oma parantuminen on vienyt tiputettavasta antibioottikuurista noin neljä vuotta. Sinä aikana olen syönyt pari kassillista ulkomailta tuomiani antibiootteja. Kumma kyllä, lääkärini eivät ole vastustaneet ajatusta, kun ovat nähneet parantumista tapahtuvan. Olen käyttänyt 3 viikon -3 kk kuureina doxicykliiniä ja viimeiseksi Intiasta otettua minocykliiniä, joka on vienyt oireet pitkäksi aikaa.

Minulle on diagnosoitu tässä sairastaessani nivelreuma, saan siihen lääkityksenä Humiraa, ja noita antibioottikuureja lukuunottamatta en käytä muita lääkkeitä. Käyn töissä, jaksan, ei isompia kipuja enää, vaikka pahimpaan aikaan olin kuukausien jaksoja kipuhorroksessa, nousin sängystä vain välttämättömille asioille.

Borrelioosista parantuminen on todellinen kestävyyslaji. Kun terveydenhoitojärjestelmä ei ota sairautta todesta, täytyy itse miettiä hoitonsa ja se toteuttaa. Älä jää kärsimään hoidon puutteesta, esim. jos sulla on pari näppyä naamassa, niin voit saada ihotautilääkäriltä doxicykliinireseptin akneen. Sitäkin keinoa on tullut käytettyä. Älä vain kerro että sulla on borrelioosi. Antibiooteista ei ole minulle tullut mitään sivuvaikutuksia, paitsi että aknekin on parantunut borrelioosin lisäksi :)

Lähettäjä: Ine Lähetetty: 18.12.2007 21:01

Hei Anmaj,
Oletko käynyt nyt testeissä. Olisi mielenkiintoista kuulla olisiko testiarvot myös muuttuneet. :)

Ja hienoa että parantumista on näkynyt.

Lähettäjä: Anmaj Lähetetty: 7.1.2008 19:07

Testeissä en ole käynyt pariin vuoteen, silloin vielä näkyi ainakin ns. immunuloginen jälki sairastetusta borrelioosista. Aikaisemmin testitulokseni ovat näyttäneet raja-arvot ylittäviä lukuja sekä verestä että selkäydinnesteestä mitattuina. Helpottaisi mieltä, jos saisi tietää vasta-aineiden määrän laskeneen.

Vastaa Viestiin