TRI CAMERON KERTOO MEDIASSA BORRELIOOSISTA

Valvojat: Borrelioosiyhdistys, Bb, Jatta1001, Bb, Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Bb, Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Bb

Vastaa Viestiin
Bb

TRI CAMERON KERTOO MEDIASSA BORRELIOOSISTA

Viesti Kirjoittaja Bb » Su Helmi 15, 2009 12:47

Lähettäjä: Soijuv Lähetetty: 2.5.2007 19:02

Tri Cameron on hoitanut borrelioosia sairastavia 17 vuoden ajan. Hän on sekä ILADS:n että IDSA:n jäsen.

"Borrelioosi on yleisin punkkien välittämä infektiosairaus. Oireina esiintyy usein voimakasta uupumusta, huimausta, unihäiriöitä, päänsärkyä, rinta-ja/tai nivelkipua, pahoinvointia, ripulia, ärtyneisyyttä, muisti-ja /tai keskittymisvaikeuksia, ahdistusta, stressiä, masennusta jne.

Olen nähnyt borrelioosin aiheuttamia tuhoja lukemattomia kertoja. Näen potilaita jotka ovat sairastaneet yli kaksi vuotta ja silti heidän laboratoriotestituloksensa ovat negatiiviset. Olen myös nähnyt potilaita, jotka ovat olleet sairaina yli 6 kk, eivätkä he tienneet, että heidän oireensa, uupumus, muistihäiriöt, ärtyneisyys ja univaikeudet voisivat olla neuroborrelioosin aiheuttamia. Olen hoitanut murrosikäisiä, jotka ovat olleet liian sairaita käydäkseen koulua ja ovat joutuneet turvautumaan kotiopetukseen.

Kenenkään ei tule suhtautua punkkeihin sellaisella asenteella, että 'punkit eivät pidä minusta; tietäisin jos sairastaisin borrelioosia; olen vain stressaantunut jne'. Usein perheenjäsenet ja ystävät huomaavat taudin ennen kuin sairastunut itse. Kerrro lääkärillesi tarkkaan kaikki oireesi.

Ole tietoinen siitä, että sinulla saattaa olla borrelioosi, vaikka et olisi koskaan nähnyt itsessäsi punkinpuremaa, ihomuutosta tai sinulla ei olisi positiivista vasta-ainetestiä. Sinulla saattaa olla borrelioosi, vaikka lääkärisi olisi sitä mieltä, että sinullla jokin muu sairaus kuten MS-tauti, lupus, fibromyalgia, krooninen väsymysoireyhtymä jne."

On IN SHORT ORDER, Thursday, May3rd at 9:00PM EST, Sue Vogan will be talking about LYME DISEASE with Daniel Cameron, M.D., M.P.H.

Dr. Cameron has been treating Lyme disease patients for over 17 years, is a member of the ILADS and IDSA, and an attending physician at Northern Westchester Hospital, Mount Kisco, New York. Dr. Cameron will provide some interesting details about the disease that mimics so many other conditions, the two treatment guidelines, and give us a bird?s-eye view from the physician side of the problems.

Many victims of Lyme disease explain away their symptoms of Lyme disease ? stress, depression, anxiety, etc. Lyme disease is the most common tick-borne infection and symptoms are often fatigue, dizziness, sleep disturbances, headaches, chest and joint pain, nausea, diarrhea, irritability, poor memory and concentration, anxiety, stress, depression, etc.

Dr. Cameron states, ?I have witnessed the ravages of Lyme on countless occasions. I see patients who have been sick with Lyme disease for more than two years without a positive test. I also have patients who have been sick for more than six months because they were not aware that fatigue, poor memory, irritability and poor sleep could be symptoms of neurologic Lyme disease. I have treated teenagers who were too sick to attend school leaving them with home tutoring as the only way to complete their education.

No one should take an attitude of ?ticks don?t like me, I would know if I have Lyme disease, I am just stressed.? Often, your friends and family recognize you have Lyme disease before you. Make it clear to your doctor all of your symptoms. Be aware that you may have Lyme disease even if you have never had a tick bite, rash, or positive Lyme disease test. You may have Lyme disease even if your doctor initially feels you have another condition like lupus, multiple sclerosis, fibromyalgia, and chronic fatigue.?

Vastaa Viestiin