PARANTAAKO ANTIBIOOTTIKUURI?

Valvojat: Borrelioosiyhdistys, Bb, Jatta1001, Bb, Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Bb, Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Bb

Vastaa Viestiin
Bb

PARANTAAKO ANTIBIOOTTIKUURI?

Viesti Kirjoittaja Bb » Su Helmi 15, 2009 12:33

Lähettäjä: Anttuaa Lähetetty: 23.4.2007 16:53

Olen tässä miettinyt sitä, kuinka moni varsinaisesti parantuu kolmen viikon suonensisäisellä- ja kahden viikon suun kautta otettavalla ab-hoidolla.

Meidän porukassahan suurin osa on jo saanut kyseisen hoidon, jotkut ehkä useammankin, tuloksetta. Täällä keskustelupalstallahan me olemme kaikki kroonokoita emmekä enää elättele kovin suuria toiveita täydellisestä paranemisesta. Spirokeetta jyllää edelleenkin. Parantuneita kuitenkin luultavasti on; heillä ei vain ole tarvetta kirjoitella täällä.

Siis, onko tilastoa tai mutuarvioita tai tunteeko kukaan ketään parantunutta?

Lähettäjä: Soijuv Lähetetty: 23.4.2007 17:29

Tunnen yhden joka sai hoidon heti alkuvaiheessa (kasvohermohalvaus) ja oireet ovat ainakin pysyneet poissa 10 vuoden ajan. Monilla tauti on pysynyt lähes oirteettomana vuosikausia jopa kymmeniä vuosia ilman että he ovat saaneet antibiootteja missään vaiheessa eivät edes varhaisvaiheen erythemaan ym sitä seuranneisiin oireisiin.
Oireet ovat monilla kuitenkin alkaneet myöhemmällä iällä immuunipuolustuksen heikennyttyä syystä tai toisesta.

Joillakin oireet aktivoituvat aika ajoin esim. keväällä ja häipyvät sitten pitkäksi aikaa. Toisilla esiintyy lieviä oireita esim. kerran kuukaudessa. Moninaisten oireiden aaltoilu silloin tällöin saa aikaiseksi sen, että ihmiset saavat milloin minkäkin diagnoosin. Niiden yhteyttä borreliabakteeriin ei tunnisteta eikä tunnusteta.

Lähettäjä: lare61 Lähetetty: 23.4.2007 17:41

en usko että kovin monikaan paranee tolla hoidolla,itseäni katson sanoisin että ne jotka on sairastanut vuosia jo toi hoito ei riitä,siinä voi tulla pieni katve mutta sit oireet alkaa uudestaan joita sittemmin kutsutaan reaktiiviseksi oireiluksi ja diaknoosi on post lyme synrooma.lukekaa sam donta( bostonin ylilääkeri ja professori) millaisia kuureja täytyy syödä että olisi edes jonkinlainen parantumisen mahdollisuus,minulle dontan hoito-ohjeet ovat olleet pelastus ja nyt 32 vuoden sairastelun jälkeen olen lähes oireeton

Lähettäjä: jukka61 Lähetetty: 23.4.2007 18:59

Taisipa olla sen Oksin väitöskirjan v. 1998 mukaan, johon ns. käypä hoito perustuu, kaikista uusista suomalaisista ja ulkolaisista tutkimuksista huolimatta perustuu, n. 25-30 % eli jo tuonkin perusteella tulos on todella huono.

En nyt sanatarkasti muista miten siinä asia esitetään, mutta kyllä siinä mainitaan nimenomaan, että oireita jää jäljelle/parantumista ei tapahdu mainitulla määrällä potilaista. Tietty asia on erittäin hankala, kun mitään seurantaa ei ole ja enemmän kuin helposti nämä relapsit sitten vuosien kuluttua diagnosoidaan joksikin muuksi sairaudeksi.

Minulle käypä hoiti auttoi molemmilla kerroilla n. vuoden, sitten oireet pikkuhiljaa palasivat melkolailla samalla tavalla ja samanlaisina kuin alkoivat. Ei tarvitse olla Einstein, että tajuaa, että kyseessä on Borre, eikä mikään Post-Lyme, Fibromyalgia, yms. romukoppa-diagnoosi.

Luonnollisesti yleiskunto on romahtanut sairastelun aikana niin paljon, että olisi todella absurdia edes kuvitella, että tästä niin vain parantuisi siihen kuntoon, missä oli n. 7 vuotta sitten.

Jos ja kun Borren saa relapsiin, kyllä edes jonkinlaiseen ns. normaalikuntoon pääseminen kestää vuosia, liika hätäily ja stressaaminen luultavasti aktivoi sairauden uudestaan (kokemusta on).

Lähettäjä: BroJones1 Lähetetty: 23.4.2007 20:39

Mites muuten on: jos antibiootti vie oireet pois niin alkavatko oireet taas heti kun antibiootin syömisen lopettaa? Tämän saitin http://cassia.org tekijä teki sellaisen havainnon. Söi pari vuotta antibiootteja ja sitten alkoi käyttää muita menetelmiä ja pääsi lopulta borrestä eroon jokseenkin täysin. Hitaampaa parantuminen luontaismenetelmillä kyllä oli verrattuna antibiootteihin.

Lähettäjä: Soijuv Lähetetty: 23.4.2007 20:51

Borrelioosin hoito on maratoni eikä pikajuoksu. Hitaan elinkierron omaava bakteeri ei useimmilla parane nykyisillä pikahoidoilla. Niilläkin joilla tauti näyttää paranevan, on suuri mahdollisuus saada oireet takaisin ennemmin tai myöhemmin, kuten olemme LUKUISISTA tapauksista nähneet.

Lähettäjä: elefantti7 Lähetetty: 26.4.2007 15:49

Itsekin olen paljon miettinyt kyseistä aihetta. Niinkuin monta kertaa on todettu, päätös pitää jokaisen tehdä itse. Voin kertoa, että elättelin toivetta parantua puolessa vuodessa antibiooteilla. Kokeilin sitä (kokemus on kerrottu jäsensivuilla). Mutta olen joutunut tunnustamaan, että sairaus jatkuu ja jatkuu. Itseasiassa olen tällä hetkelläkin antibioottikuurilla, Metrodiatsolia. Tällä hetkellä mietin, mikä olisi seuraava askel. Ehkä olisi aika kokeilla Rifeä ja muita vaihtoehtohoitoja. Tai kaikkia yhdessä.

Varmaa kuitenkin on, että krooniseksi muuttunut borrelioosi EI OLE LEIKIN ASIA. Oireeni ovat pikku hiljaa pahentuneet, lyhyitä, parempia jaksoja lukuunottamatta. Pystyn olemaan viikon, pari ilman antibootteja. Joka kuukausi tiettyyn aikaan oireet pahenevat. Kevät tuntuu olevan huonoa aikaa. On tullut lisäksi lisäoireita, kuten kaatumiset, jotka nähtävästi johtuvat siitä, että toinen jalkani ei nouse joissakin tilanteissa (ennalta varoittamatta). Samoin lyhyitaikaisia (noin vuorokauden) kestäviä kasvohalvauksia. Tulehduksia eri puolille elimistöä jne.

Epätoivoon en ole kuitenkaan vaipunut. Päinvastoin. Hyvää mieltä ja myönteistä ajattelua ei saa jättää. PUOLET PARANEMISESTA JOHTUU HENKISESTÄ HYVINVOINNISTA.
Minulle hyvä mieli tulee ystävien seurasta ja kannustuksesta. Ja tiedosta, että monet ovat selviytyneet tästä sairaudesta. Kuolemantapauksia on tullut, kun tautia ei ole hoidettu millään tavalla. Lisäksi olemme aivan erikoisasemassa, koska meillä on näin hyvä borrelioosiyhdistys ja puheenjohtaja, joka pitää korvat ja silmät ja mielen avoinna kaikkiin mahdollisuuksiin ja suuntiin maailmanlaajuisesti.

Antibiootteja ja luontaistuotteita saa hiukan vaivaa nähden. Kannattaa kokeilla erilaisia vaihtoehtoja, vaikka miten pientä, varsinkin silloin, kun vaivat pahenevat.
Ystäväpiirissäni on joitakin borrelioosia sairastavia, jotka eivät uhraa ajatustakaan tälle sairaudelle. Olen keskustellut heidän kanssaan. Kun tuntuu, että kivut ym. lisääntyvät, heillä on jokin keino selviytyä. Eräs kertoi keittävänsä nokkosista teetä ja sillä kivut helpottavat ja elämä jatkuu.
Kuten on tullut monesti ilmi, tämän taudin kanssa pitää oppia elämään. Toisilla on voimakkaampi immuniteetti, he pystyvät helpommin nujertamaan sen hyökkäykset. Me, jotka olemme heikompia tässä asiassa joudumme taistelemaan eri asein.
Mutta me jatkamme ja toivottavasti kuulemme kokemuksia ja hoitovaihtoehtoja, joita voimme kokeille ja valita itsellemme sopivan.
Kaunista ja onnellista kevättä kaikille.

Vastaa Viestiin