Toivottavasti täältä löytyisi apuja, alkuun pieni selostus omasta borrelioositartunnasta:
Sain siis itse pistoksen/tartunnan heinäkuun loppupuolella. Punkkia en missään vaiheessa nähnyt, joten epäilen edelleen paarman/hyttysen kautta levinneen tuo borrelioosi. Noin viikko pureman jälkeen ilmestyi selkeä rengasmainen ihonmuutos, ja meninkin lääkääriin. Hän suhtautui ihonmuutkseen hyvin epäilevästi, mutta lopulta suostui määräämään minulle antiobiootit (14 pv kuuri, kerran päivässä doximed 150mg). Sain lähetteen 1,5 vkon päästä labraan, ja igm arvot olivat koholla (31,7) ja borrelioosi oli siinä vaiheessa positiivinen. Lääkärin soittaessa hän sanoi olleensa hyvin yllättynyt tuloksista, ja onneksi suostuikin määräämään uuden 14pvän kuurin (tällä kertaa vahvempi annos -> 2x 100mg doximed/pvä ). Nyt mietinkin mahtaako tuokaan kuuri olla riittävä? Lääkäri oli todella epäpätevä, ja vähätteli koko borrelioosia tartuntana (ärsyttää!). Näin itse oppineena ja uteliaana olen kuitenkin törmännyt mitä erilaisempiin hoitosuosituksiin EM vaiheessa. Moni sanoo että EM vaiheessa tuon kuurin pitäisi olla väh. 2kk, toiset taas sanovat että kuukausikin riittää. Viime viikolla minulla alkoi sormissa hieman nivelkipua.. näin huolestuneena mietin nyt toden teolla millainen kuuri olisi minulle sopivanlainen. Olisi mukava kuulla teidän tarinoita/kokemuksia/apuja tähän EM vaiheeseen liittyen.
+ Jos joku osaa suositella pätevää lääkäriä pk-seudulta, niin olisi huippua. Yritin saada aikaa Valtoselle mutta hänellä on aikoja vasta lokakuussa..
Kiitos jo etukäteen kaikista neuvoista!