Vinkit lääkärin vastaanotolle?

Borrelioosiin sairastuneiden suomalaisten henkilökohtaisia kokemuksia taudista ja sen hoidosta.

Valvojat: Bb, Sailairina, maranoma, Tiina

Vinkit lääkärin vastaanotolle?

ViestiKirjoittaja Kasku » Ke Touko 13, 2015 01:02

Hei,

Haluaisin kysellä teiltä vinkkejä, mitä kaikkea kannattaisi pyytää testattavaksi lääkärin vastaanotolla. Olen siis menossa erään infektiolääkärin vastaanotolle, ja oletan että hän on Suomen lääkäreistä suhteessa enemmän perillä borrelioosiasioista kuin moni muu.
Minulta on tähän mennessä testattu vain borrelia verestä (kerran IgM positiivinen, ei hoitoa siitä huolimatta), ja mykoplasma ollut sen jälkeen 2 kertaa. Punkinpurema oli 2010. Viimeisessä jäsenlehdessä oli maininta babesioosista/bartonellasta, niitä ei ole testattu vielä, kun en yrityksistä huolimatta saanut yksityistä lääkäriä kiinni, jonka lähete verikokeeseen olisi pitänyt kirjoitaa. Selkäydinnäytettäkään ei ole otettu, voisikohan näitä ehdottaa (=tai miten perustella lääkärille, miksi nämä pitäisi ottaa)? Olisiko jotain muita tärkeitä lisäinfektioita, joista kannattaisi erikseen mainita ja pyytää testaamaan?

Pahimpina oireina itsellä jo kaksi vuotta jatkunut lämpöily/kuume, päänpuristukset, tinnitus ja lihasnykinät. Yksi kummallinen oire on "pään nykinä", enkä sitä hirveästi pysty kontrolloimaan. Jos olen ihmisten ilmoilla, saan sen vaivoin hallittua niin, että sitä ei juuri huomaa. Käsien nykinänkin saan vaivoin hallittua, jos muita ihmisiä on paikalla. Onkohan kellään ollut tällaista? Nyt minulla on ollut myös ikäviä psyykkisiä oireita ollut havaittavissa, ahdistukseen ja masennukseen viittaavaa, ja pahoja unia, joita minulla ei koskaan aikaismemin ole ollut. Alan olla todella huolissani. Kaikki vinkit otan vastaan.
Olen miettinyt, että pitäisikö minun vain suunnata suoraan Ausburgiin, niinkuin monet ovat täällä tehneet, vai kannattaako täältä Suomesta vielä yrittää etsiä apua? Onkohan jollain kokemusta Norjassa olevista borrelioosiklinikoista?
Entä oletteko syöneet pitkiä antibioottikuureja, jos joku lääkäri on niitä borrelioosiin määrännyt? Kuukausitolkulla antibioottien syöminen hieman pelottaakin, pisin jonka olen syönyt oli doximyciniä 3 viikkoa, ja onhan se maha aika kovalla rasituksella siinä. Oletteko selvinneet niistä pitkistä kuureista? Onko joku muu suomalainen lääkäri, jolta olette saaneet konkreettista apua ja tiedostaa kroonisen borrelioosin olemassaolon?
Kasku

Paluu BORRELIOOSIKOKEMUKSIA SUOMESTA