Turussa ainakin kaksi borrelioosiin erikoistunutta lääkäriä

Borrelioosiin sairastuneiden suomalaisten henkilökohtaisia kokemuksia taudista ja sen hoidosta.

Valvojat: Bb, Sailairina, maranoma, Tiina

Turussa ainakin kaksi borrelioosiin erikoistunutta lääkäriä

ViestiKirjoittaja Henriikka » To Elo 30, 2012 12:07

Jos tästä olisi apua jollekkin Etelä-Suomessa asustavalle, niin Turun keskustan Mehiläisessä on kaksi borrelioosiin perehtynyttä lääkäriä, toinen tehnyt väitöskirjan aiheesta, ja toinen toiminut tutkijana Turun yliopistossa. Eli heidän uskoisi tietävän huomattavan paljon aiheesta ja ainakin sen lääkkeellisestä hoidosta!
Henriikka

ViestiKirjoittaja Henriikka » To Elo 30, 2012 16:54

Niin ja lääkärit ovat siis H. Yrjänäinen ja J. Oksi.

Juuri vasta tänne palstalle eksyneenä, en ehtinyt kaikkea lukea, ja nyt sitten huomasinkin, että tuo Oksi on täällä forumillakin ollut puheenaiheena Turun borrelioosiguruna, joka kuitenkaan ei ole ilmeisesti pystynyt ymmärtämään asiakkaita, joilla oireet jatkuvat ja pahenevat vaikka vasta-aineet ovat negatiivisia. Eli en nyt sitten olekaan ihan varma voiko häntä suositella. Mutta varmaankin ainakin paljon parempi kuin kuka tahansa muu yleis- tk- tms. lääkäri.

Mutta, siis oma kokemukseni on tuosta ensiksi mainitusta. Ja voin sanoa, että meni muutama minuutti, kun hän oli jo sitä mieltä että borrelioosi on mahdollinen, vaikka sitä ennen ylt erikoislääkäri, sanoi ettei ole lääkityksen tarvetta. Minulla oli S-BorrAb vasta-aineet +/-, mutta BorFlAbm-vasta-aineet +++, kaikki muut oli negatiivisia, mutta lääkitys aloitettiin heti.

Sain siis 3vko:n amoksilliini kuurin, ja olisi laittanut sen d-llä alkavan kuurinkin, mutta kun minulla tullut se paranemisreaktio, kuumetta ja yleisoireita, niin sanoi että syön tämän kuurin loppuun kun näyttää vaikuttavan, ja sitten sen jälkeen jatkohoitoja ja mahd. Tyksiin jos oireita vielä on.

Minulla on borrelioositartunta tullut joko vuosi sitten, tai sitten todella monta vuotta sitten. Jos olen saanut sen jo yli 10 vuotta sitten, olen ollut onnekas kun se ei ole pahentunut sellaiseksi, että olisi ihan kamalia oireita ollut, ja sitä kautta toiveikas olo, että jos niin monta vuotta kestänyt oireilu saisi edes pienen tauon näiden antibioottien myötä. Jos taas tullut vasta vuosi sitten, tämä ab-hoito parantaa vasta nyt äskettäin pahentuneet oireet, ja sitten jännitän että jos alkaa tulla niitä pahoja myöhäisoireita. Mutta tätä ei voi ilmeisesti mistään tietää.
Henriikka

Paluu BORRELIOOSIKOKEMUKSIA SUOMESTA